Tuesday, April 19, 2011

Pengambilan minyak kelapa dara (VCO)


as salam all..semlm dgn gigih update blog yg da bersawang2 ni sampai ke pagi..sbb masa ni je yg blh pulun..arissa tido..hehe..ok meh saya kongsi pengambilan VCO ni..sehari kita mkn 2 biji, pagi dan petang..terpulang pd kesesuaian masing2..as for me, saya ambil pagi sebelum breakfast and also 1 jam lepas dinner..biasenye saya dinner dlm pukul 7-8mlm..mesti diambil bersama air kosong ye..saya galakkan amalkan minum air kosong byk..klau ikutkan pon mmg disarankan 8gelas sehari kan..but saya disiplinkan diri utk minum at least 2L perday..botol besar mmg sentiasa ade je..hehehe..

bagi yg ade masaah parut2 jerawat ke, anda blh cuba amalkan sapu minyak kelapa dara ni..3hari sekali anda ambil sebiji kapsul, cucuk dgn jarum dan picit minyak, and then sapulah kat muka or mana2 tempat yg anda nak..insyaAllah, lama2 ia akan kering and hilang..alhamdulillah saya penah try, mmg berkesan..

btw, mungkin u all fikir yg saya ni sama mcm blogger lain yg buat online shopping or jual prod online..niat saya 1, nak sama2 kongsi perkara yg baik sbb da dah amalkan dan alhamdulillah terasa perubahan..lgpon saya xblh sesuka hati letak hrga..xsalah kan klau kita sm2 kongsi dan amalkan apa yg baik utk kesihatan kita?

No comments:

Post a Comment